Глава 47

Глава 47

О ОТЧААНИИ ПОМОЩИ ЧЕЛОВEЧЕСКИА
И СКОРБEНИЕ ПОБИВАЕМЫХ У ДРОВ И У ПРОЧИХ ПОТРЕБ

Многу же бeду и многу напасть и кровь проливаему всегда зряще, мучащеися во обители чюдотворца, паче же по послeднем сем третием приступe на выласках; и побивающе множество градских у добытиа дров за градом. И искушаются сердца и разумы нетерпeливых; и в неблагодарении уста отверзают и возмущают крeпость твердостоятельных, и мнози глаголют стропотнаа и развращенная сицевая: «Се колико время продолжается крови нашея, и еще что конец бeдe сей? Что ложно упование наше о царe Василии? Се день ото дне ждем помощи изручениа, но вся суть ложна. Уже бо гради Росийстии вси соблазнишяся и вси к вором приступишя, и ни откуду нeсть нам на помощ ратных воинств; всeм бо до себе прииде. И како съвершатся главы нашя мечным поядением?»

И мнозeм руцe от брани престаху; всегда о дровeх бои злы бываху. Исходяще бо за обитель дров ради добытиа, и во град возвращахуся не бес кровопролитиа. И купивше кровию сметие и хврастие1, и тeм строяще повседневное ястие; к мученическим подвигом зелнe себе возбужающе, и друг друга сим спосуждающе2. Идe же сeчен бысть младый хвраст, ту разсeчен лежаше храбрых возраст; и идeже рeжем бываше младый прут, ту растерзаем бываше птицами человeческий труп. И неблагодарен бываше о сем торг: сопротивных бо полк со оружием прискакаше горд. Исходяще же нужницы, да обрящут си вeницы, за них же и не хотяще отдааху своя зeницы. Текущим же на лютый сей добыток дров, тогда готовляшеся им вeчный гроб3.

Во вратeх же убо града всегда входяще и исходящеи сретающе глаголаху сице: «Чим, брате, выменил еси проклятыя дрова сиа, другом ли или родителем или своею кровию?» И их же Господь еще закры, тии благодарствоваху, а их же суд постиже, тии злe рыкаху. Отец бо исхождаше, да препитает си жену и чяда, и брат брата и сестры, тако же и чяда родителей своих; и вкупe вношаеми бываху дрова и человeческаа глава. И брашну сострояему злeйшею цeною, и всяк, зря на огнь, – «ох-ох!», – глаголаше: «О, отче мой, почто мя роди, да кровь твою изъeм и испию?» Матерем же вопиющим: «О, чядe мои! Се не брашно строится, но аз за вами в смерть готовлюся!» Братиа же братию обрыдаху глаголюще: «о, утроба матере нашея! Почто не заключи наю, да не изьeмы друг друга!» Инии же от жестости въпреки тeм глаголаху: «Ни, братие, не скорбите, мы днесь тeх поты и кровию напитахомся, заутра же и нашими поты и кровию оставшии напитаются. Нeсть бо мы тому винни, но судит Всесильный злодeем нашим о сем».

И таковому убо бывающу унынию, от царя же никако же надeяхуся изручениа. И о том скорбяще, что у врагов Божиих сторожи крeпки и вeсти к государю царю учинити немощьно о великих преже реченных приступeх и о оскудeнии во градe воинскими людьми.



Оглавление

Богослужения

12 апреля 2021 г. (30 марта ст. ст.)

Прп. Иоанна Лествичника (649). Свт. Софрония, еп. Иркутского (1771). Прор. Иоада (X в. до Р. Х.). Апп. Сосфена, Аполлоса, Кифы, Кесаря и Епафродита (I). Св. Еввулы, матери вмч. Пантелеимона (ок. 303). Прп. Иоанна безмолвника (VI). Прп. Зосимы, еп. Сиракузского (ок. 662).
16:45 Вечернее богослужение
Сергиевский Трапезный храм

Частые вопросы

Интересные факты

14 Октября 1812г. Крестный ход вокруг Сергиева Посада
В праздник Покрова Божией Матери в 1812 году по благословению митр. Платона (Левшина) наместник Троице-Сергиевой лавры совершил крестный ход вокруг Сергиева Посада для избавления города и обители от французов.