Глава 32

Глава 32

О ИЗМEНE КАЗНАЧЕА ИОСИФА ДЕВОЧКИНА

Обрeтает же диавол сосуд себe и научает гонити, яко же Саул Давида неповинно, или яко же телцу в пустыни поклонитися вмeсто Питающаго манною, или яко же Ирода неповинных младенец избити устрояет. Яко же не убояся Июда давшаго власть немощным творити чюдеса неизреченная, тако же не устрашися Иосиф дивных явлений богоносна мужа и уподобися оному еретику черньцу крыющу главу Предтечеву, да не славится о ней имя Господне. И ни во что же вмeняет сказуемаа тому от всeх повсегдашняя заступлениа великого чюдотворца Сергиа, но невeрием сый одержим и затыкает уши свои, яко аспид глухий и небрегий Преславнаго славити, ниже писанию предаати, но и хотящим неутаеннаа проповeдати престати повелeваа и пользы ради к царьствующему граду на утeшение стражущим в скорбeх восписовати прерeкуа. От его же совeта злаго старец Гурей Шишкин, саном диякон, весь бо яд, крыемый в нем, тому отрыгну, еже о предательствe дому чюдотворца таканием1 услаждься от Гуриа и надежен на подручных, яко по забралом2 ходя высоко, радовашеся и ждый в конец вещь злу произвести. Но яко же осел Валама обличает, тако и Гурей тайно лукавствуемаа опроверзает; и яко же Ефесский Сина краснопeвный не пeсньми, но мучительством возносится. Нетерпeлив же в крeпких явлься Иосиф, вся по-тонку умышленная изъявив. Страшно же бe слышати трeснутиа думы Июдскиа. Не туне бо Оска Селевин отскочив, но и четырех невeглас3 поселян тамо же предпослав за ним, и к совeту Поляков весь уже отдася. Тeми и инeх немало прелсти. Его же лукавству другий воевода Алексeй Голохвастов покровитель бысть и уже сослася нелестнe со враги Пресвятыя Троица и нарек день, в он же хотя привести жатели бесовскиа на Божию пшеницу. Послeднее же стрегий, да егда изыдут агньцы братися с волки, он же хотя за ними затворити врата ограды Христовы, и ту готову снeдь отдаст звeрем кровь пиющим; и инeм же входом присрочив сынов еретических и отступников православиа ввести в гору Господню и стерти бес памяти холмы святаго Израиля. Егда услышашяся вся сицевая тайно крыемаа и от всeх уст о ненадежных великий нашь заступник возвеличен бысть, и с пророком вкупe глаголюще о сих: «аще не Господь сохранит град, всуе бдя стрегий», и «суетно спасение человeческо». Превыщьша же хвалы человeческиа суща невозможно кому восхвалити по достоинству, но разумeшя овца невидимаго волка видимо отгонима, и радостным плачем в того кровe веселяхуся всенадежно.

О СМЕРТИ ИОСИФОВE

Ров же рыяй незлобивым и впадеся не в яму, но в бездну мук и поноса, не от человeк токмо, но и от Бога и прочым в наказание, да не дерзают з гонящими на Христа ратовати, но да претерпeвают со Владыкою, яко же в мирe, тако и в гонениих. Благаа бо от руки Господня приахом, злых ли не стерпим, на искус предложенных нам. И не хотяй волею с плачющимися плакати, той неволею от радующихся подсмeваем восплакася неполезно. И по таковeм злопредательствe всезлобный от незлобивых вскорe на смерть не осудися, но дано бысть время тому на покаание, иже недостоин сый жити едину черту4.

Мнози убо злаго его совeта утвержены крeпости, писанием обличивше, на него предложишя; отмщение же Даай по правдe низпосылает на него суд, яко же на Ирода; и по недузe тяжцe жив червьми изъяден бысть, и прежде возвращениа в землю внутренняя проeдена видяшеся. И от тайно надымаемаго сердца мысльми высокими на много пролитие крови, яко гнeзда кипяху рогатыя плотоядцы. И нехотящаго Бога ради тружающыхся помиловати, отирают братолюбнe плачющеся, но и тии устрашающеся отскачют: диво бо во очию всeх бываше. И кто не почюдится, такову муку зряй? Во един бо час червь мал, яко муха, ползя по плоти, возрасте с перст человeч и рожцама естество тлeнно извертeваа. От ревeниа же того и вопля мнози, слышавше, сердцы сокрушахуся и, плачюще, поникше отхождаху. Промышляющеи же о нем вси уступишя и смрада немогуще обоневати, затнувше ноздри, далече отстояху. Кости же от опухнутиа в связании составeх видими бываху. Не презрeвшеи же молениа того плачевнаго и рыдания и послужившеи в телеси потребных не на мал час зловонием посмраждахуся и, скаредствующе5, пометахуся: от воздохновениа его захватаху си уста и обоняние. И всяк глаголаше: «Во истинну от Господа попущение се». И тако злe скончася. И его же совeта тайнодeйствуемаго способник Гриша Брюшина тако же злe скончася: утроба ему разсeдеся.



Оглавление

Богослужения

12 апреля 2021 г. (30 марта ст. ст.)

Прп. Иоанна Лествичника (649). Свт. Софрония, еп. Иркутского (1771). Прор. Иоада (X в. до Р. Х.). Апп. Сосфена, Аполлоса, Кифы, Кесаря и Епафродита (I). Св. Еввулы, матери вмч. Пантелеимона (ок. 303). Прп. Иоанна безмолвника (VI). Прп. Зосимы, еп. Сиракузского (ок. 662).
16:45 Вечернее богослужение
Сергиевский Трапезный храм

Частые вопросы

Интересные факты

14 Октября 1812г. Крестный ход вокруг Сергиева Посада
В праздник Покрова Божией Матери в 1812 году по благословению митр. Платона (Левшина) наместник Троице-Сергиевой лавры совершил крестный ход вокруг Сергиева Посада для избавления города и обители от французов.